Toegang vanuit Microsoft Office Outlook 2016
Inhoud: Een e-mailaccount van Plesk toevoegen aan Microsoft Outlook 2016.
Als u een andere versie van Outlook gebruikt, bekijk dan de aanwijzingen voor Outlook 2019 of Outlook 2010.
U kunt Microsoft Office Outlook automatisch instellen (met behulp van de autodiscover-functie), of met de hand.
Microsoft Office Outlook 2016 automatisch instellen:
Open Microsoft Office Outlook 2016
Ga naar Bestand > Account toevoegen.
Geef uw naam, e-mailadres en wachtwoord op in de daarvoor bestemde velden en klik op Volgende.

Wacht even tot Microsoft Office Outlook klaar is met het installeren.
Notitie: Het kan zijn dat u tijdens het instellen bepaalde waarschuwingen te zien krijgt. Als uw domein niet is beveiligd met een geldig SSL/TLS-certificaat, dan ontvangt u het volgende bericht:

Als de mailserver niet is beveiligd met hetzelfde SSL/TLS-certificaat als waarmee het domein wordt beveiligd, dan ziet u het volgende bericht:

In beide gevallen klikt u op Ja om door te gaan met de installatie via HTTP.
Lees hoe u autodiscover via HTTPS kunt inschakelen in de sectie “Bekende problemen en beperkingen van Mail Autodiscover”.
Het instellen is voltooid:
Om het instellen af te sluiten klikt u op Voltooien.
Om de instellingen te zien zoals deze zijn geconfigureerd, selecteert u het selectievakje “Accountinstellingen wijzigen” en u klikt op Voltooien.

Zodra de installatie is voltooid zal Microsoft Office Outlook u een test-e-mail sturen.
Microsoft Office Outlook 2016 instellen:
Open Microsoft Office Outlook 2016.
Ga naar Bestand > Account toevoegen.
Selecteer de optie “Handmatige instelling of extra servertypen” en klik op Volgende.

Selecteer de optie “POP of IMAP” en klik op Volgende.

Geef de volgende gegevens op:
Uw naam.
Uw e-mailadres.
Type account. Als u een kopie van alle berichten op de server wilt laten staan, selecteer dan de optie IMAP. Als u geen kopie van berichten op de server wilt laten staan, selecteer dan de optie POP3. Door IMAP te selecteren kunt u ook het SpamAssassin-spamfilter trainen aan de hand van de e-mailberichten die u ontvangt, mits SpamAssassin op de server is ingeschakeld.
Server voor inkomende e-mail. Geef uw domeinnaam op, bijvoorbeeld voorbeeld.nl.
Server voor uitgaande e-mail (SMTP). Geef uw domeinnaam op. Bijvoorbeeld voorbeeld.nl.
Gebruikersnaam. Geef uw volledige e-mailadres op, bijvoorbeeld: janjansen@voorbeeld.nl.
Wachtwoord. Dit wachtwoord valt waarschijnlijk samen met het wachtwoord dat u gebruikt om u bij Plesk aan te melden.
Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen. Zorg dat deze optie niet is geselecteerd.

Klik op Meer instellingen, open het tabblad “Server voor uitgaande e-mail” en selecteer het selectievakje “Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist”.

Klik op Volgende.
Klik op Finish.
Zodra de installatie is voltooid zal Microsoft Office Outlook u een test-e-mail sturen.
Als u een andere versie van Outlook gebruikt, bekijk dan de aanwijzingen voor Outlook 2019 of Outlook 2010.
U kunt Microsoft Office Outlook automatisch instellen (met behulp van de autodiscover-functie), of met de hand.
Microsoft Office Outlook 2016 automatisch instellen:
Open Microsoft Office Outlook 2016
Ga naar Bestand > Account toevoegen.
Geef uw naam, e-mailadres en wachtwoord op in de daarvoor bestemde velden en klik op Volgende.

Wacht even tot Microsoft Office Outlook klaar is met het installeren.
Notitie: Het kan zijn dat u tijdens het instellen bepaalde waarschuwingen te zien krijgt. Als uw domein niet is beveiligd met een geldig SSL/TLS-certificaat, dan ontvangt u het volgende bericht:

Als de mailserver niet is beveiligd met hetzelfde SSL/TLS-certificaat als waarmee het domein wordt beveiligd, dan ziet u het volgende bericht:

In beide gevallen klikt u op Ja om door te gaan met de installatie via HTTP.
Lees hoe u autodiscover via HTTPS kunt inschakelen in de sectie “Bekende problemen en beperkingen van Mail Autodiscover”.
Het instellen is voltooid:
Om het instellen af te sluiten klikt u op Voltooien.
Om de instellingen te zien zoals deze zijn geconfigureerd, selecteert u het selectievakje “Accountinstellingen wijzigen” en u klikt op Voltooien.

Zodra de installatie is voltooid zal Microsoft Office Outlook u een test-e-mail sturen.
Microsoft Office Outlook 2016 instellen:
Open Microsoft Office Outlook 2016.
Ga naar Bestand > Account toevoegen.
Selecteer de optie “Handmatige instelling of extra servertypen” en klik op Volgende.

Selecteer de optie “POP of IMAP” en klik op Volgende.

Geef de volgende gegevens op:
Uw naam.
Uw e-mailadres.
Type account. Als u een kopie van alle berichten op de server wilt laten staan, selecteer dan de optie IMAP. Als u geen kopie van berichten op de server wilt laten staan, selecteer dan de optie POP3. Door IMAP te selecteren kunt u ook het SpamAssassin-spamfilter trainen aan de hand van de e-mailberichten die u ontvangt, mits SpamAssassin op de server is ingeschakeld.
Server voor inkomende e-mail. Geef uw domeinnaam op, bijvoorbeeld voorbeeld.nl.
Server voor uitgaande e-mail (SMTP). Geef uw domeinnaam op. Bijvoorbeeld voorbeeld.nl.
Gebruikersnaam. Geef uw volledige e-mailadres op, bijvoorbeeld: janjansen@voorbeeld.nl.
Wachtwoord. Dit wachtwoord valt waarschijnlijk samen met het wachtwoord dat u gebruikt om u bij Plesk aan te melden.
Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen. Zorg dat deze optie niet is geselecteerd.

Klik op Meer instellingen, open het tabblad “Server voor uitgaande e-mail” en selecteer het selectievakje “Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist”.

Klik op Volgende.
Klik op Finish.
Zodra de installatie is voltooid zal Microsoft Office Outlook u een test-e-mail sturen.
Bijgewerkt op: 23/01/2023