Artikelen over: VoIP

Snom

Introductie



Op deze pagina zijn de instellingen voor de verschillende snom toestellen te vinden. Afhankelijk van het model en firmware versie kunnen instellingen op een andere plek staan.

Configuratie



IP-adres achterhalen



Druk op de Menu (tandwiel) toets op het toestel. Navigeer vervolgens naar "Information" en dan naar "System Info". Ga met een webbrowser naar het IP-adres die de telefoon weergeeft.

VoIP account instellen



Klik in het menu op het linkje Identity 1.
Vul bij het tabblad Login het volgende in. De belnaam verschijnt in het scherm van de telefoon, deze kunt u dus zelf verzinnen.
Klik op Opslaan



Ga naar tabblad NAT, vul het onderstaande in en klik vervolgens op Opslaan:



Vul bij het tabblad RTP het volgende in en klik op Opslaan:



VoIP account testen



Klik in het menu op Systeem informatie
Als het account geregistreerd is op de server zal bij Identity 1 Status het volgende verschijnen:
Account@Server: OK
Het account is nu juist ingesteld op de telefoon.

Instellen BLF / Speeddial



Druk op de Help toets op het toestel.
Ga met een webbrowser naar het IP-adres die de telefoon weergeeft.
Ga onder Setup, naar 'Function Keys', je kunt hier vervolgens de functionaliteiten wijzigen van de diverse toetsen.
BLF: Wijzig het 'Type' in 'Extension', voer vervolgens de volgende configuratieregel in bij 'Number':

<sip:123456789@<SIP Proxy>;user=phone>

Hierbij moet 123456789 worden vervangen door het 'Account ID' van de betreffende voip-account. Deze is te vinden in de online beheeromgeving. Het kan daarnaast ook nodig zijn om een poortnummer in te voeren bij de Registrar (bijv. <SIP Proxy>:6060).

Speeddial: Wijzig het 'Type' in 'Speed Dial', Vul bij 'Number' het nummer dat gekozen moet worden en bij 'Label' het nummer of een naam in ter herkenning.



Factory reset



Druk op 'Menu' (tandwiel)
Ga naar optie 'Maintenance'
Ga naar optie 'Reset Values'
Als er wordt gevraagd om het admin password, dan is dit standaard '0000'. Het toestel start zichzelf opnieuw op.

Wegvallen gesprek na 15 minuten



Om dit te stoppen kun je onder de optie NAT, de keep-alive op 15(sec) te zetten. Het probleem zou vervolgens verholpen moeten zijn.



Audio problemen bij het uit de wacht halen



Controleer dat [RTP Encryption] op ´Off´ staat. Dit vind je onder Identity 1 > tabblad RTP.

Bijgewerkt op: 23/01/2023